שאלה למדור "הכל יחסים", שבועון לאשה

אני בת 26, הבן זוג שלי ואני ביחד 8 שנים. אני מרגישה בשנה האחרונה שהוא אדיש אלי. זה לא שאנחנו לא עושים סקס, אבל שאני מרגישה שאני לא מרגשת אותו יותר, בדרך בה הוא מסתכל עליי. דברתי על זה איתו כמה פעמים, והוא אמר שאין מה לעשות, אחרי 8 שנים מאבדים את התשוקה. חברה טובה שלי, אומרת שאני צריכה לגרום לו לקנא, לצאת יותר עם חברות, לשנות את ההופעה החיצונית שלי (לא שאני נראית רע), לפלרטט עם גברים אחרים בסביבתו. אני לא בטוחה שזה רעיון טוב, אבל גם השיחות לא עוזרות.

 

 

שלום שואלת יקרה,

אני מבינה את תחושת הפגיעה מכך שבן הזוג שלך אדיש אלייך ושהוא כבר לא מסתכל עלייך במבט המיוחד שאפיין את תחילת הקשר. בן זוגך אומר שאחרי 8 שנים מאבדים את התשוקה וזה בהחלט לא מדויק. אמנם עוצמת התשוקה יכולה להשתנות עם השנים ולעבור ירידות ועליות, אולם אם מודעים לכך ולחשיבות שיש בטיפוח ושמירת התשוקה הרי שהיא לא נעלמת. גם זוגות צעירים כמוכם וגם זוגות ותיקים יותר נדרשים להעיר התשוקה כל פעם מחדש על ידי בילוי משותף, גיוון בסקס, יצירת אינטימיות, מחוות של אהבה זה לזו. אני מתייחסת לתשוקה לא רק במיניות אלא גם בתחומי חיים נוספים – עד כמה יש בכם תשוקה לפעילות משותפת מלבד סקס, למשל: תחביבים משותפים כמו ריקוד, טיולים ועוד. מזמינה אותך לבדוק עד כמה את מרגישה את החיות בקשר שלכם, התלהבות, סקרנות להמשיך וללמוד זה את זו.

לגבי ההמלצה של חברה שלך שמציעה לך לשנות את ההופעה החיצונית, לפלרטט ולגרום לו לקנא – האם את תרגישי בנוח עם התנהגות זו? האם את מעוניינת לפלרטט עם אחרים? אל תעשי זאת אם לא תרגישי עם זה בנוח. במקום הדרך העקיפה הזו, אני ממליצה על הדרך הישירה בה תזמיני אותו לשיחה ותבדקו יחד איך אתם מרגישים בזוגיות מעבר לתשוקה שירדה. האם יש חברות, אהבה, כבוד, שיתוף פעולה, חלומות משותפים? בשיחה זו אפשר לבדוק מה חסר בקשר, האם יש צרכים שלא נענים גם מצד בן הזוג והאם יש הסבר נוסף שמתחבר לאיבוד התשוקה בחייו.

אתם ביחד מגיל צעיר וזו הזדמנות לבחון האם אתם נשארים יחד מכוח ההרגל או שבוחרים זה בזו כל יום מחדש, עובדים על הקשר ולא מתייחסים לשני כמובן מאליו.

במידה ותרגישי שאתם מתקשים לנהל בכוחות עצמכם דיאלוג שכזה, אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע, מטפל זוגי מוסמך, שיעזור לכם לברר נושאים אלו.

בהצלחה,

רחל פצ'ניק פומפס – מטפלת ומדריכה זוגית ומשפחתית מוסמכת ומטפלת מינית מוסמכת.

 

שאלות נוספות ממדור "הכל יחסים"

בעלי ואני ביחד יותר מעשור, ומאז שנולדו הילדים יש לי פחות ופחות מוטיבציה לסקס. הסיבה- שהוא נורא מחפף במשחק המקדים, אין לו עניין. גם לא

המשך קריאה »

הייתי מאוד רוצה שבת הזוג שלי תענג את עצמה ידנית בזמן שאנחנו עושים סקס. גם כי זה מגרה אותי, וגם כי קשה לה לגמור בחדירה.

המשך קריאה »

יוצא לי לקרוא את המדור שלך , ולא פעם אני קורא ״תלונות״ של נשים שבן זוגן כמעט ולא ״משחק״ את המשחק המקדים, ומיד עובר ל״תכלס״

המשך קריאה »