שאלה למדור "הכל יחסים", שבועון לאשה

אנחנו בני 50 פלוס. בחצי שנה האחרונה בן זוגי סובל מאין אונות. או שלא עומד לו בכלל, או שהוא מאבד את הזקפה תוך כדי האקט. הוא לא רוצה לדבר על זה או לפנות לעזרה. בזמן האחרון הוא נמנע לחלוטין ממין כי זה לא עובד לנו. אני להוטה לקיים יחסים, ולא מבינה מדוע הוא כל כך מתקשה לבקש עזרה. אני לא חושבת שזו בושה. אבל כשאני מנסה לומר לו זאת, הוא מתעצבן עליי. מה לעשות?

שואלת יקרה,

אני מבינה את הקושי והמצוקה שכל אחד מכם חווה מהצד שלו, ואת המבוכה והבושה סביב הדיבור על נושא זה של בעיה בזקפה. בן זוגך, בדומה לגברים רבים אחרים בגילאי חמישים פלוס, מתמודד עם שינויים וקשיים שלא היו בגילאים צעירים יותר. למשל, ירידה בהורמון טסטוסטרון משפיעה על החשק המיני, עוצמת הזקפה, התפקוד המיני. תופעות אלו משפיעות על הביטחון והדימוי העצמי, תחושת הגבריות. את מציינת שהוא נמנע לחלוטין ממין, מה שמעלה את ההשערה שהוא פיתח חרדת ביצוע וככל שהוא נמנע יותר, כך החרדה מתגברת. ממליצה בחום לגשת לרופא כדי לבדוק ולהתייעץ לגבי המחסור בטסטוסטרון.

חשוב לזכור שזקפה חזקה ואקט החדירה לא מגדיר באופן בלעדי סקס טוב. אפשר ליצור אינטימיות, קירבה ורומנטיקה גם עם זקפה חלשה או מפגש מיני שלא כולל חדירה. הדגש הוא על מרחב זוגי מיני שמאפשר תקשורת טובה על הצרכים, מגע מהנה ומענג בכל הגוף ולא רק באיברי המין, מבט מיטיב ואמפטי.

את מציינת שהוא מתקשה לבקש עזרה וכשאת מנסה לדבר איתו על זה, הוא מתעצבן. מזמינה אותך לבדוק עם עצמך איך את מדברת איתו על הנושא. האם יש קול שיפוטי, ביקורתי, מאוכזב שיוצר אצלו קושי לשתף פעולה? כתבת שאת להוטה לקיים יחסים ויכול להיות שהפער הזה בינכם יוצר ריחוק ומדגיש שהוא הבעייתי.

ממליצה לך ליזום ערב רומנטי שיש בו קירבה והנאה בלי סקס, ליצור אווירה נעימה ורגועה ועם הרבה אהבה מצידך לדבר על המיניות שלכם. חשיבה משותפת במטרה להכניס יותר משחקיות וגיוון, מגע וליטופים עם המסר שהזקפה לא קובעת את איכות המפגש הזוגי מיני.

במידה ותתקשו לנהל שיחה זו בעצמכם, תוכלו להיעזר במטפל מיני מוסמך שילווה אותכם בשיח זה.

בהצלחה גדולה ותהנו מהאינטימיות.

רחל פצ'ניק פומפס – מטפלת ומדריכה זוגית מוסמכת, מטפלת מינית מוסמכת.

שאלות נוספות ממדור "הכל יחסים"

אני בת 48, בן זוגי בן 53. אני מתוסכלת, כי פעמים רבות כשיש לי חשק לסקס, בן זוגי רוצה לצפות בנטפליקס. אני יוזמת והוא דוחה

המשך קריאה »

אני בת 25, ונמאס לי מזה שתמיד כואב לי כשאני מקיימת יחסי מין. כואב ושורף. אני מפנטזת על מין עם בן הזוג ואז כשמגיעים לזה,

המשך קריאה »

בעלי ואני ביחד יותר מעשור, ומאז שנולדו הילדים יש לי פחות ופחות מוטיבציה לסקס. הסיבה- שהוא נורא מחפף במשחק המקדים, אין לו עניין. גם לא

המשך קריאה »