שאלה למדור "הכל יחסים", שבועון לאשה

אני בן 30, ובזמן האחרון לוקח לי כמעט שעה להגיע לאורגזמה, ולפעמים אני לא מצליח בכלל. היו לי מספר בנות זוג בעבר, ומעולם זה לא קרה לי איתן. אני עומד להנשא לבת הזוג הנוכחית שלי בעוד כמה חודשים, ואני לא מבין למה דווקא עם האשה של חיי זה קורה לי? אנא עזרו לי.

שואל יקר,

אתחיל את תשובתי בברכת מזל טוב לרגל החלטתכם להינשא בעוד מספר חודשים. אין ספק שזה שלב מיוחד, מרגש ומביא איתו הרבה אושר. בצד ההתרגשות והשמחה, עלולים לצוף גם תהיות שונות, חששות ומערבולת של רגשות הקשורות להחלטה להתחתן ולהזדקן עם אותה בת זוג. זה טבעי לחלוטין להרגיש כך ולעיתים הגוף "מדבר" דרך הסימפטום המיני את העולם הרגשי. גוף ונפש מחוברים זה לזו ויש מצבים בהם הגוף מבטא את הרגש לפני שיודעים לנסח במילים.

אתה מתאר שלוקח לך כמעט שעה להגיע לאורגזמה ולפעמים לא מצליח כלל. זה לא קרה לך עם בנות זוג בעבר ולכן אני מבינה את הדאגה בה אתה שרוי וקריאת העזרה שלך. תופעה זו ידועה בשם "שפיכה מעוכבת" והכוונה לגברים המתקשים להגיע לפליטת זרע תוך כדי חדירה ביחסי מין. בדרך כלל אין סיבה רפואית ממשית וזה קשור לגורמים פסיכולוגים. התגובה של בת הזוג משמעותית בסיטואציה של שפיכה מעוכבת ואני ממליצה לך לשתף אותה בתחושות שלך, בהתרגשות וגם בחששות. אין צורך להיבהל מהקושי להגיע לאורגזמה אלא להתבונן פנימה ולהבין מה אתה מרגיש וליצור מרחב זוגי מכיל ותומך. בנוסף, חשוב לזכור שאפשר להנות בשלב זה מאינטימיות, קירבה ומגע מענג גם בלי להגיע לאורגזמה.

במידה ותמשיך להרגיש שזה מעסיק ומטריד אותך ואין הטבה, ממליצה לך לפנות למטפל מיני מוסמך (המופיע ברשימת המטפלים של איט"ם – האגודה לטיפול מיני). לפני כן, מומלץ לפנות לבירור רפואי אצל אורולוג בכדי שיבדוק שמקור הקושי הוא לא בבעיה פיזית.

בהצלחה ושוב מזל טוב,

רחל פצ'ניק פומפס – מטפלת ומדריכה זוגית מוסמכת, מטפלת מינית מוסמכת.

שאלות נוספות ממדור "הכל יחסים"

אני בת 22, יש לי חבר חדש, וכל פעם שאנחנו נכנסים למיטה, הוא לוקח את היד שלי ומכוון אותה לאיבר המין שלו. בהתחלה עשיתי את

המשך קריאה »

אני בת 23, בן הזוג שלי מדבר הרבה על סרטי פורנו, בקיא בכל השחקנים והסוגים, לפעמים נראה לי שהוא מתלהב יותר מפורנו מאשר סקס איתי.

המשך קריאה »

אני בת 23, יש לי בן זוג חדש. הוא מאוד מתאים לי בהרבה מובנים, אך חסרה לי הכימיה. אני אוהבת להחזיק ידיים, להתחבק, להתלטף, אך

המשך קריאה »