שאלה למדור "הכל יחסים", שבועון לאשה

בעלי ואני ביחד יותר מעשור, ומאז שנולדו הילדים יש לי פחות ופחות מוטיבציה לסקס. הסיבה- שהוא נורא מחפף במשחק המקדים, אין לו עניין. גם לא גירוי ידני, הוא מעניק לי מין אוראלי פעם ביובל. זה תמיד נושא שהפריע לי, אבל עכשיו שאני גם ככה טרודה ועייפה עם שני ילדים קטנים, אם הוא לא מוכן להשקיע אז אין לי מוטיבציה. הבעיה שהוא חושב שאני מענישה אותו. אך זו ממש לא הכוונה שלי. אני רוצה להנות מיחסי המין שלי.


שואלת יקרה,

אתחיל את התשובה בכך שאת לגמרי צודקת בזה שאת רוצה ליהנות מיחסי המין שלך ובוודאי שאת ראויה לחיי מין טובים ושבן הזוג ישקיע בך. באופן דומה, גם בן זוגך ראוי ליחסי מין טובים ומספקים ושאת תשקיעי בו. ביחסי מין הכוונה ליחסים הדדיים ושכל אחד מכם ירגיש מסופק ואהוב. את מרגישה שהוא מחפף ולא משקיע, ובן זוגך מרגיש שאת מענישה אותו, ולמעשה שניכם מרגישים פגועים ושהצד השני לא באמת רואה אותו. באווירה זו קשה ליצור אינטימיות וקירבה. בנוסף, אתם בתוך השלב במעגל חיי המשפחה של גידול שני ילדים קטנים. העייפות וטרדות היומיום משפיעות על החשק המיני ועל תדירות הסקס. הבשורה הטובה היא שאפשר לעבוד על זה, לשפר את התקשורת, האינטימיות הרגשית והפיזית ואפילו לחזק את הזוגיות בשלב מאתגר זה. הבשורה ה"פחות טובה" שצריך להשקיע בזה, להתאמץ, למצא הזמן לבילוי משותף ושיחה טובה, אולם מאמץ זה לחלוטין משתלם.

נשמע שכיום אתם לא מצליחים לתקשר בצורה יעילה, מה שמביא לכך שבעלך פגוע ולא מבין מה התרומה והאחריות שלו לירידה במוטיבציה שלך לסקס. את טרודה ועייפה ויכול להיות שאת לא מצליחה להסביר למה המשחק המקדים, הגירוי הידני ומין אוראלי כה חשובים לעוררות שלך. זה שהוא נעלב ומפרש את חוסר המוטיבציה שלך כרצון להעניש אותו, עלול להיחוות אצלך כתגובה מאוד לא סקסית שמורידה עוד יותר את המוטיבציה לסקס.

כפי שאת מבינה מדובר בלופ שהולך ומעצים את עצמו ואתם נשאבים יותר ויותר לתוך מעגל הקסמים השלילי הזה, שבו כל אחד מכם מרגיש שהשני לא רואה אותו ולא מתחשב בצרכים שלו. ובכן, זה לא חייב להישאר בצורה זו ויש לכם הבחירה לצאת ממעגל זה וליצור מעגל קסמים חדש וחיובי יותר.

ממליצה לך לקבוע איתו מראש יום ושעה בו שניכם תתפנו לדייט הזוגי שלכם. לאחר שהילדים יירדמו, שבו זה לצד זו, בלי מסכים ברקע, תתפנקו במשקה שאתם אוהבים, שתפו זה את זו במשהו חיובי שעבר עליכם במהלך היום וקנחו באמירה מפרגנת ומחמאה. לאחר מכן הסבירי לו מה הציפיות שלך מסקס טוב ומהנה. הסבירי מה הגורמים שמעוררים אותך החל ממטבח נקי, מחמאה במהלך היום ועד מין אוראלי שיגיע ביוזמתו. תקשיבי לחוסר שלו ולמה הוא מרגיש בעונש. להקשיב עם אמפטיה וחמלה, לסיים את הדיאלוג הזה עם חיבוק חם וארוך ויכול להיות שאחרי תהליך שכזה החשק יתעורר שוב. במידה ויש לכם ערוץ תקשורת פתוח ויעיל שמאפשר לכם לדבר את התכנים שמפריעים לכם בלי תוקפנות, שיפוטיות והאשמה, הרי ששיחה כזו על המיניות שלכם תיצור אינטימיות נעימה ומכאן הדרך לסקס קצרה יותר.

במידה ולא תצליחו לנהל שיחה זו, ממליצה לפנות לטיפול זוגי מיני שיאפשר לכם ללמוד לדבר את המיניות שלכם.

בהצלחה גדולה,

רחל פצ'ניק – פומפס, מטפלת זוגית מוסמכת ומטפלת מינית מוסמכת.

שאלות נוספות ממדור "הכל יחסים"

אני בת 22, ונמשכת לנשים ולגברים, היו לי 3 חברים עד כה. עם אחד המין היה נורא, ועם השניים האחרים המין היה טוב.  היו לי

המשך קריאה »

אני בת 26, הבן זוג שלי ואני ביחד 8 שנים. אני מרגישה בשנה האחרונה שהוא אדיש אלי. זה לא שאנחנו לא עושים סקס, אבל שאני

המשך קריאה »